Miks majandus omadega pange läks – lihtsalt, selgelt ja visuaalselt

Väga õpetlik ja visuaalselt nautimisväärne selgitus selle kohta, miks maailma majanduses krediidikriis tekkis. Nõuab inglise keele valdamist, et terviklikult mõista, kuid üldjoontes väga lihtsalt ja selgelt esitletud animatsioonide ja sümbolitega.

Eriti magus laks on video lõpus, kus investor helistab kodanikule ja ütleb, et tema investeeringud (nt. pensioni- või kindlustusfondi tehtud maksed) on väärtusetud, ehk siis kodanik on topelt pügada saanud ja seda veel omaenda raha eest.

Minu üleskutse Sulle – oma ettevõtmistes loo autentset väärtust, mitte mahhinatsiooni, sest ühel heal päeval läheb sellest õhk välja. Püüa maailma paremini mõista ja selle tegelikke toimemehhanisme ka oma lähedastele õpetada, et nemad mahhinatsiooni õnge ei langeks. Loe lepinguid, millele alla kirjutad ja ela olevikus, mitte tuleviku arvelt ning mis veel olulisem – kontrolli oma oletusi.

Sellist õppevideot peaks emakeelsena ka lastele koolis näitama, et noore teadmised raha tekkest ei piirduks vaid “seda saab kaubanduskeskuse juurest masina seest”. Kui tahad teemaga rohkem süvitsi minna, siis vaata varasemat postitust: Zeitgeist – film maailmaparandajatele.

Arutelu:
1 reply
  1. sv
    sv says:

    Juuh, see on ju hea võrdkuju kommunikatsiooniprotsessile, mille käigus kriis eskaleerus. Väga oluline on selle skeemi juurde lisada arutlus, mis selgitaks, miks sai selline primitiivne kommunikatsiooniskeem ise võimalikuks, ehk, miks puudus adekvaatne tagasisidemehhanism.

    Järgmise astme seletuse juures me peaksime hakkam juba selgitama väärtusi ja maailmavaateid ning asi läheb viimaks nii keeruliseks, et jõuame joodiku paradoksini: mida rohkem on inimene purjus, seda rohkem tahab ta aru saada, millest jutt käib, ehkki see muutub üha võimatumaks. Nii ka lugu kaaseagse väärtuskriisiga, mida rohkem sellest rääkida, seda segasemaks lugu läheb. Isiklikult jään lootma müstilisele lühiühendusele 😉 ja värskele algusele.

    Vasta

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.