Riskikapitalist Guy Kawasaki on üks vähestest, kes suudab väga selgelt, lihtsalt ja vaimukalt anda soovitusi alustavale ettevõtjale.
http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-3755718939216161559
Mõned olulisemad mõtted, mida siit napsata:
- Ettevõtlusega alustamisel küsi endalt:”Kas ma tahan luua tähendust?”
- Make a meaning not a living (loo tähendust, mitte ära lihtsalt teeni elatist.)
- Hoidu pikast ja lohisevast missioonilausest, vaid kasuta selle asemel lihtsat ja selget mantrat.
- Hakka pihta – tee prototüüp valmis, hakka müüma, anna agu, ära oota kuni Su toode või teenus on ideaalini lihvitud, sest nõnda see ei pruugi turule jõudagi.
- Määratle oma ärimudel – kuidas teenitakse tulu? Sa ei pea hakkama seda ise leiutama, vaid võid selle kopeerida mõnelt teiselt ettevõttelt või mõnest teisest tegevusvaldkonnast.
- Pane paika verstapostid – olulisemad suured tähtajastatud sammud Sinu tegevuses – riputa need suurelt seinale, et terve meeskond neid näeks.
- Kontrolli oma oletusi – kas turu suurus, marginaal, kordusostude arv, müügitsükli pikkus jne. on ikka samad, nagu varem planeerisid?
- Mõtle suurelt – kui teed midagi paremini, siis tee seda 10 korda paremini.
- Leia paar hingekaaslast, kes koos Sinuga tähendust looksid.
- Polariseeri inimesi – ole selgelt millegi poolt või vastu, käivita kirge.
Võimalusi toote/teenuse loomiseks:
- “tahan sellist” – tee toode enda ideaalist lähtuvalt.
- “parem viis” – tee lihtsalt paremini, kui teised seda praegu teevad.
- “tööandja ei suutnud” – tee nii nagu Sul eelmises töökohas ei lastud teha.
- “teeme võimalikuks” – loo uusi, seni võimatuna tundunud lahendusi.
Oma idee esitlemisel kasuta 10/20/30 reeglit: 10 slaidi, 20 minutit, 30 pt kirjasuurus.
Kui leidsid eelnevast huvitavaid mõtteid, siis soovitan sügavamalt kaevuda Guy Kawasaki raamatusse The Art of The Start, sealt saad põhjalikke näiteid eelneva rakendamiseks.